Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 49

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 101

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 105

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 113

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 124

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 128

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 136

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 205

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 383

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/class_core.php on line 2552
Bra gym för Crossfit i Stockholm? [Arkiv] - CrossFit Nordic Forum

handdator

Visa fullständig version : Bra gym för Crossfit i Stockholm?

Tobbe G
2009-07-15, 11:29
Hej
Har kollat in kartan här på crossfitnordic för att hitta något bra ställe att träna på. Hittar inte något som riktigt passar pga läge, tider mm. Balance i city kan vara intressant men misstänker att det är dyrt. Då mitt gym bara skaffar fler maskiner och "min" lilla yta för fria vikter bara blir mindre känns det som jag borde leta upp något nytt.

Finns det något bra gym i stockholm med pullup bar och vikter man kan dumpa (bra om man ska försöka lära sig stöt mm) eller som på annat sätt passar för crossfit?

Rickard
2009-07-18, 11:54
Tjena, Tobbe..

Det finns självklart många "ok" gym i Stockholm där man kan lyckas med sin CrossFitträning. De växer dock inte på träd och scenariot du beskriver med ditt gym är tråkigt nog ingen ovanlig syn.
Våran kartläggning av Sveriges och Nordens oaser för riktig träning är framförallt beroende av våra besökares vilja att dela med sig. Kartan är ett ovärderligt verktyg för att hjälpa intresserade att hitta träningsmöjligheter men den fylls inte på i den takt vi vill se.

Balance city har dessvärre förbud mot att släppa vikter och kräver lite "McGyver-tänk" för att få till det från dag till annan.

Fighter Centre står sig mycket bättre i jämförelse. Likaså CrossFit Hagabadet och Balance i Solna.

eddie
2009-09-05, 20:29
Tack för ett lyckat CrossFit-SM!!

Någon som vet om det kanske är någonting på gång i Stockholm vid det här laget?
Hagabadet och Balance i all ära, men det är lite väl mycket dyrt med fullt medlemskap mtp att man i princip använder pullupstång, skivstång och kb.

Kruse
2009-09-25, 19:50
Hej Tobbe

Bor du på norrsidan så tycker jag du ska testa Sundbybergs TK.
En av Sveriges äldsta tyngdlyftningsklubbar där vi är några som kör Croosfit.

Hos oss så kan man ta i så det knakar eller droppa våra stänger med bumper-plates, här är alla välkomna!

www.sundbybergstk.se

ErikD
2009-10-21, 12:19
Hej,

Om du är seriös med den olympiska lyftningen och bor inom tull rekommenderar jag stockholms atletklubb vid St Eriksplan. Tillgång till en j-vla massa skivstänger och vikter, lyftarplattor, kettlebells etc, men framförallt riktigt trevliga människor som kan sin lyftning och, i de flesta fall, gärna delar med sig av sina kunskaper. Vi snackar typ Mike Bergner-nivå och mer därtill.

Dessutom kan du komma in med kort och träna ljudligt 0900-2100 alla dagar i veckan!

Det är i dagsläget kanske 3-4 personer som kör Crossfit seriöst på detta gym, men på kvällstid finns det definitivt plats för fler.

Om inte annat rekommenderar jag ett besök för att höra 200+kg dra ner i backen, ganska roligt faktiskt :D