Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 49

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 101

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 105

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 113

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 124

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 128

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 136

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 205

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 383

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/class_core.php on line 2552
Problem att lägga stången intill framsida axlar [Arkiv] - CrossFit Nordic Forum

handdator

Visa fullständig version : Problem att lägga stången intill framsida axlar

fredrik1976
2009-08-07, 10:49
Jag har problem med att vinkla upp armbågarna och flexa handleden så att jag kan lägga stången "vilandes" på framsida axlarna. Detta blir väldigt påtagligt när jag kör thrusters eller frontsquat och liknande övningar. Då jag inte kan nyttja effekten att placera stången framtill så blir resultatet att jag måste hålla den i ett läga som involverar axlarna kontinuerligt (dvs mjölksyran kommer direkt...). Problemet är ju att jag troligen är för stel (alt för stora biceps:)
Någon som har något tips vad man kan göra åt detta? Är det "bara" att stretcha/försöka nöta in rörelserna. Det är tråkigt då det känns som att vissa övningar mer eller mindre är ett "måste" att placera stången på framsidan axlarna....

Rickard
2009-08-08, 14:38
Lyft skuldrorna uppåt och framåt samtidigt som du lyfter bröstkorgen uppåt för att göra det lättare att sätta rackpositionen.

Se till att stången vilar på axlarna och att det bara är fingertopparna som ligger runt den.

Testa olika greppbredder för händerna. Testa också att rikta armbågarna åt oilka håll.. utåt eller innåt. Utåt brukar vara lättare att få till om man är stel.

Ja, du måste behärska rackpositionen för att lyckas med de lyft där den är en del av övningen. Öva på att nå den positionen varje dag eller varje gång du tränar. Placera en stång i brösthöjd och lasta åbäket så tungt att du kan stå i rackposition och trycka upp armbågarna i skyn utan att den lättar. Töj, töj, töj :)