Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 49

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 101

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 105

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 113

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 124

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 128

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 136

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 205

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/init.php on line 383

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d27366/forum/includes/class_core.php on line 2552
Vad äter ni? [Arkiv] - CrossFit Nordic Forum

handdator

Visa fullständig version : Vad äter ni?

ScootcH!
2009-11-03, 17:33
Hej.. Ny med crossfit och detta forum.. Tänkte bara höra hur erat kostintag ser ut på en dag? Speciellt efter träning.

Jag har tidigare ätit kosttillskott likt gainers osv men vill ifrån dessa nu men har lite dåligt med fantasi och kunskap.

Mvh

Calle

Niklas O
2009-12-07, 22:53
jag kör själv med en egen sammansatt "gainer" direkt efter avslutat pass bestående av 30 gram maltodextrin och 30 gram vassleprotein (ger cirka 22-23 gram protein) samt 5 g mikroniserat kreatin. jag äter för övrigt hyffsat strikt enligt zon dieten. Jag kan förklara i korta drag: det man äter delas in i block. 1 block är 7 gram protein, 9 gram kolhydrater och 1,5 gram fett. (jag äter betydligt mer fett) men hur som helst så kan du räkna ut ditt ungefärliga dagliga block behov, googla zoondieten / kolla crossfit journal efter cfj issue 21 av greg glassman. det finns mycket intressant och läsvärd info. Till exempel ovan nämd gainer ligger på 3 block, men utan fett. jag ser ingen anledning att du ska sluta med det efter träningen, ta istället en mindre mängd. men vill du skippa den så se till att käka snabbt efter träningen i alla fall. hur som helst så äter man i regel för mycket kolhydrater och för lite fett totalt sett. själv äter jag nästan alltid enbart frukt och grönsaker som kolhydrater när jag kommer hem efter passet. jag trodde inte på det i början men det räcker. bara man lastar på ordentligt. en bit kött/ fisk eller ägg, och var inte rädd för fett! maten innan passet brukar bestå av enbart protein och fett, på sin höjd ett äpple som kolhydrater. man kan självklart äta havregrynsgröt eller bröd men prova att dra ner på mängden kolhydrater och öka fettet. det är ett ganska säkert kort oavsett vad man har för mål.

buuyuu
2010-06-11, 13:58
Vad brukar ni som tränar crossfit rekommendera för kosttillskott? Kreatin och protein/gainers mm. är ju populärt bland tränande idag. Eller ska man köra utan?

Om man nu tänker sig att det ska vara funktionell träning, ska det inte vara funktionell mat? Kosttillskott är ju inte naturliga födoämnen. Det är ju lite som att använda styrkelyftsbälte, dragremmar mm. Man lurar sig själv att tro att man är starkare än man är...